Mio fortsätter att satsa även fysiskt – dubbelöppnade
Dagens Handel har tidigare i en intervju med möbelkedjans vd Björn Lindblad berättat om Mios digitala resa och den planerade satsningen på att också bli en digital marknadsplats.
Det hindrar dock inte kedjan från att satsa fysiskt och ui veckan slog kedjan till med två butiksöppningar på samm dag; en vardera i Linköping och Bollnäs.
Totalt har nu kedjan 72 butiker och fler öppningar väntar under kommande år.
- Vi investerar för fortsatt tillväxt och tillgänglighet är en av de vinnande faktorerna. Jag är övertygad om att Mio är efterlängtade i Bollnäs, som är en helt ny marknad för oss, men också i Linköping där vi nyetablerar oss i en välpresterande och lönsam marknad. Investeringsviljan hos Mio-handlarna är fantastisk att se. Tillsammans är vi ett lag som alla vill mot samma mål och tror på samma koncept. Det är det som gör oss framgångsrika, säger vd Björn Lindblad i en kommentar till de senaste butksöppningarna.