Tikkurila med ny marknadsdirektör
Anna Björklund går in som ny marknadsdirektör för färgkoncernen Tikkurila med varumärkena Alcro, Beckers och Tikkurila. Hon rekryetars internt och var tidigare marknadschef och head of customer marketing för Beckers.
Hon tar plats i ledningsgruppen tillsammans med nyligen tillsatta Sverigechefen Jan Lindgren.
Anna Björklund har jobbat i Tikkurila-koncernen i sju år. En av utmaningarna som duon ska ta sig an är att digitalisera färgbranschen.
- Branschen står inför stora möjligheter men också många utmaningar vilket innebär att vi är i en spännande förändringsfas just nu. Jag är övertygad om att vi har vad som krävs. Mitt fokus ligger på att ta tillvara på styrkan och kompetensen som finns internt hos våra medarbetare samt hos våra samarbetspartners, säger Anna Björklund, ny marknadsdirektör i en kommentar.
Artikeln är en del av vårt tema om På nytt jobb.