Så ska Twilfit få snurr på e-handeln
Underklädeskedjan, som sedan den 11 oktober befinner sig i rekonstruktion, ska växa med e-handel och har inlett ett samarbete med Ingrid Delivery Experience Platform, en skalbar Saas-plattform för fraktoptimering.
Lösningen innebär bland annat att kunderna får möjlighet att själv välja mellan olika leveranssätt och utlämningsställen samt att leveranser från närliggande butiker möjliggörs.
– Genom att låta kunden själv bestämma över hur leveransen av deras beställning ska ske, ökar incitamentet att lägga en order. Att som företag erbjuda enkla alternativ där kunden kan anpassa leveransen till det som bäst passar var och ens schema ser vi som en självklarhet och vi är mycket stolta att nu kunna erbjuda den nya fraktväljaren till alla våra kunder, säger Eva Fraenkel, Digital and marketing director hos Twilfit.
När Habit pratade med styrelseordförande Otto Drakenberg, med anledningen av rekonstruktionen, så sa han att tillväxt för kedjan också ligger i e-handeln som ska vara integrerad med fysiska butiker.
– Vi ska inte bli ett e-handelsbolag och retail kommer även framgent att vara vårt viktigaste ben, men jag anser att vi ska ha en mycket bra och välfungerad webbutik som också ska stödja de fysiska butikerna, sa Otto Drakenberg till Habit i oktober.
Även Ingrids vd Piotr Zaleski menar att ”det finns massor av outnyttjad potential i företagens butiker” och det är något som bolaget också bygger sina nya lösningar på.