Rekord för Elgiganten – trots sajtstrul
Hemelektronikkedjan nådde en omsättning på strax över 1 miljard kronor under en tredagarsperiod.
Elgigantens omsättning översteg 1 miljard kronor räknat på tre dagar och intresset för detaljhandelskedjans kampanjer under Black friday.
Omsättningsrekordet kom trots att Elgigantens hemsida inte fungerade som planerat under starten av årets Black Friday. Även antalet butiksbesökare blev rekordhögt och kedjan menar att ”den fina tillväxten främst de fysiska butikernas förtjänst”.
- Tyvärr nådde vår e-handel inte den utvecklingen som vi önskat, på grund av situationen på vår hemsida gick vi miste om försäljning. Men om vi ser helhetsbilden av handeln så levererar årets Black Friday ändå över förväntan försäljningsmässigt, och detta är tack vare de fina kundflödena vi hade till våra, numera, 176 butiker och varuhus runt om i landet, säger Niclas Eriksson, vd för Elgiganten.
Elgigantens Black Friday försäljning hade en tillväxt på 10,7 procent jämfört med samma period ifjol.
Elgiganten omfattar 176 butiker och varuhus runt om i landet. Populäraste produkter under Black friday var TV, mobiler, datorer, hörlurar och surfplattor.