Varner startar ny nordisk modekedja
Norska modekoncernen Varner, där bland andra Bik Bok, Volt, Dressmann och Carlings ingår, står i begrepp att utveckla och lansera en nytt klädkedjekoncept som ska lanseras i Norden.
Det framgår av en rekryteringsannons via Linkedin där koncernen söker en brand director/retail director till en ny modekedja.
Satsningen bekräftas också av Julie Bragli Eckhardt, kommunikationschef hos Varner, som i ett mejl till Habit skriver att bolaget för närvarande inte vill kommentera satsningen men ska återkomma när mer finns att berätta.
Konceptet ska enligt annonsen var en digital och fysisk affär i premiumsegmentet och ett kedjemärke med fokus på hållbar design.
”Som en del av Varners offensiva insatser i Norden vill vi ta en ny och tydlig position genom ett nytt kedjekoncept på den nordiska klädmarknaden. Vi söker nu en innovativ, konceptuell och kommersiell ledare med detaljhandelserfranhet från ”online first", skriver Varner i annonsen.
Konceptet ska utvecklas i Oslo och vara en del av Varner som i dag består av tio modekoncept och omfattar 1 500 butiker i åtta länder.