23948sdkhjf

Så mycket ökar e-handeln när fysisk butik öppnar

Har stor betydelse för att bygga lojalitet och få återkommande kunder, enligt ny undersökning.

40 procent. Så mycket menar Viskan att e-handeln ökar lokalt i det geografiska närområdet om fysisk butik öppnas.

I en ny undersökning slår bolaget även fast att ökningen inte heller kan betecknas som endast kortvarig.

– Att försäljningen i e-handeln uppvisar en otvetydig ökning i det geografiska närområdet när en fysisk butik öppnar på en ny ort, visar hur betydelsefull omnikanalupplevelsen är, säger Kristian Erlén, key account manager på Viskan i en kommentar.

Undersökningen visar också att bland bolagets kunder som erbjuder tjänster som att "hämta i butik" väljer nu mer än 50 procent av konsumenterna alternativet  och 25 procent av dem passar även på att handla vid tillfället.

Därtill menar man att omnikanalarbetet borgar för få återkommande kunder och enligt bolaget gick omnikanalaktörer inom fashion om renodlade e-handlare, sett till orderantal per kund, i fjol. Detta även om ordervärdet ofta är lägre vid hämta i butik-order så innebär kundlojaliteten enligt Viskan på sikt mycket för konsumentens lojalitet.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.093