Varumärkespris till hemelektronikkedjan
Elgiganten har mottagit utmärkelsen World Branding Award som nordisk vinnare vid en ceremoni i Kensington Palace i London.
–Vi är väldigt stolta över det här priset! Vi har jobbat målmedvetet med att stärka vårt varumärke, och för att bygga upp en stark nordisk varumärkesmodell. Vi har också investerat mycket i vårt varumärkesarbete, säger Åshild Indresøvde, nordisk varumärkesdirektör hos Elgiganten.
Utmärkelsen, som bygger både på ett juryutlåtande om ekonomiskt resultat och varumärkets styrka i marknadsföringssammanhang men även på en konsumentundersökning, och delas ut av organisationen World Branding Forum till varumärken som har utmärkt sig under året.
–Det är alltid roligt när vårt arbete uppmärksammas, och framförallt när det är i ett internationellt sammanhang som detta. Vi har under de senaste två åren byggt upp ett gediget team som har utvecklats tillsammans med varumärket, och jag är glad över att dela detta pris med dem, säger Camilla Everberg, head of brand & digital på Elgiganten i Sverige.