23948sdkhjf

Matsatsning i Grosvenors köpcentrum

Grosvenor Euorope stärker måltidsutbudet i sina köpcentrum.

Grosvenor Europe gör en matsatsning i sina köpcentrum i Sverige. Bland de restauranger som är på väg in återfinns Bastard Burgers och de asiatiska koncepten Wosu, Asian by Liins och Kaiyo.

– Etableringen av fler restauranger och nya matkoncept är en del av vår övergripande strategi att stärka måltidsutbudet i våra centrum. Det är oehört viktig för att möta konsumentens allt större önskan om ett attraktivt restaurangutbud, säger Carl Strufve, director nordics på Grosvenor Europe.

Den norrbottniska hamburgerkedjan Bastard Burgers har växt snabbt. Bara sedan i augusti, då det rapporterades att kedjan söker en ny storägare, har fyra nya restauranger öppnats och fler är på gång. I dag, den 15 november, är det premiär i Skärholmen centrum och lagom till julhandlen får även Väsby centrum en Bastard Burgers-restaurang.

– Vi ser stor potential för vårt koncept i Grosvenor Europes centrum. De är välbesökta och står för mångfald, vilket passar bra för oss, säger Simon Wanler, vd och medgrundare till Bastard Burgers.

I Skärholmen får Bastard Burgers sällskap av grillkonceptet Mangal.

Ett antal asiastiska koncept ska också bredda utbudet i Grosvenor Europes köpcentrum. Wosu öppnar i Burlöv Center den 30 november, och i december kommer Asian by Liins och Kaiyo till Väsby centrum respektive Bålsta centrum.

Den malaysiska snabbmatskedjan Marrybrown valde Citycon-ägda Kista galleria som sin första europeiska destination. Kycklingkonceptet är nu även på väg till Skärholmen centrum, men fortfarande återstår förhandlingar.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.066