23948sdkhjf

Så mycket ökade Jysks e-handel i fjol

Detaljhandelskedjans omsättning i e-handel växte med 37 procent i fjol och fortsätter öka.

Omsättningen i Jysks e-handel ökade med 37 procent under räkenskapsåret 2018/19 och antalet besökare passerade 32 miljoner. Nu fortsätter den goda utvecklingen i e-handelsbutiken också i kombination med det fysiska butiksnätet meddelar Jysk. Utvecklingen fortsätter positivt även två månader in på nya räkenskapsåret inte minst med en lyckad kampanj under singels day.

– Jysk har en stark tro på den fysiska butiken och de signaler vi får från kundernas köpbeteende, via Jysk.se, är att de uppskattar butiken oavsett var de befinner sig i köpprocessen. Många använder butiken till att handla i, vissa vill klämma och känna på produkterna innan de bestämmer sig, andra ser butiken som ett utlämningsställe. Gemensamt är att kunderna vill få personlig service av någon som kan produkterna, säger Johan Sjödin, vd för Jysk Sverige i en kommentar. 

Detaljhandelskedjan noterar att kunderna uppskattar att få e-handlade varor levererade till butik utan kostnad och antalet ordrar med tjänsten ökade med drygt 19 procent under förra räkenskapsåret.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.093