Går till Ikea
Frida Lundgren får uppdraget att som chef för public affairs hos möbeljätten föra konstruktiv dialog med beslutsfattare och allmänhet för att sätta ljus på frågor som är viktiga för framtidens samhälle och hur Ikea kan bidra.
I ett pressmeddelande ehter det att ”Ikea befinner sig just nu i en strategisk förbättringsresa för att möta förändrande kundbehov, ökad digitalisering och ökat fokus på hållbarhet”.
Frida Lundgren har arbetat med liknande frågor i 15 år bland annat som nordisk kommunikationschef hos dryckesprodicenten Diageo; en roll hon lämnade i fjol efter 8 år för att vara konsult i egen regi.
- Ikea har redan idag en otroligt stark position med tydliga värderingar och ett genuint samhällsengagemang. Jag ser fram emot att vara med och utveckla detta ytterligare genom att bl.a. bli ännu tydligare med vilken skillnad företaget faktiskt gör både i kundernas vardag och för samhället i stort, säger Frida Lundgren i en kommentar.
Frida tillträder den nya tjänsten i december.
Artikeln är en del av vårt tema om På nytt jobb.