Elgiganten tjuvstartar shoppingdag med hel helg
Singles day infaller i år på måndag den 11 november. Elgiganten säger sig ha importerat den kinesiska shoppinghögtiden, som enligt uppgift skapades som en motvikt till alla hjärtans dag, till Sverige och årets kampanj blir den tredje för hemelektonikkedjan och därtill en mer utdragen historia med start helgen innan.
Kedjan har nu siktet inställt på att slå förra årets resultat då Elgigantens e-handel ökade med 130 procent jämfört med året innan. I år kampanjen igång redan helgen innan.
– Som marknadsledare bevakar vi alltid olika trender och företeelser som har med vår bransch att göra, och vi vill självklart alltid skapa möjligheter att ge våra kunder så bra erbjudanden som möjligt. Därför tog vi Singles Day till Sverige. Efter dubblad försäljning första året och kunder som hängde på låset redan vid midnatt ifjol så har vi fått bekräftat att den här typen av handelshögtider är väldigt uppskattade av våra kunder. Därför växlar vi upp ännu mer i år, säger Niclas Eriksson, vd på Elgiganten i Sverige.