23948sdkhjf

Cdon med nytt utseende

Byter varumärkesidentitet och inleder nytt samarbete kampanjsamarbete.

Cdon rullar ut en ny varumärkesidentitet framtagen tillsammans med designbyrån Neumeister. Sedan 2014 har Cdon arbetat på att gå från att vara en traditionell e-handlare till att bli en markndsplats med varor och märken inom ett brett fält som film, musik, tv och datorspel, kontorsvaror, böcker, leksaker, hemelektronik, vitvaror, sport, friluftsprodukter, skönhetsvård, mode, skor, datorer och datorprodukter.

Vi på Cdon ser oss själva som ett inkluderande företag och vi vill att det även ska avspegla sig i varumärket. Den nya varumärkesidentiteten ska öppna upp för samhörighet och förmedla en välkomnande känsla. Vi vill att våra kunder ska känna sig omhändertagna. Vidare har vi valt att behålla vårt namn, det speglar vårt arv och nu laddar vi vårt varumärke med rätt värden för att spegla vägen framåt, säger Henrik Jarl, cmo hos Cdon i en kommentar.

Cdon har även ingått i ett nytt samarbete med Acne vars uppdrag är att stärka den kreativa höjden i kommande kampanjer som singles day och black friday i november.

CDON grundades 1999 och ingår i börsnoterade Qilro group. I fjol lockade marknadsplatsen över 100 miljoner besökare och 1,8 miljoner aktiva kunder.

Kommentera en artikel (1)
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.111