Han ska göra Pulsen till en bättre retailpartner
Pulsen Retail har inrättat en ny roll som kommersiell chef. Petter Johansson, tidigare marknads- och produktchef hos Jetshop, har tillträtt som företagets nya chief commercial officer (CCO).
Pulsen Retail har lång erfarenhet inom retail och levererar lösningar till några av Nordens största handelsbolag. Petter Johansson ser att bolaget kan göra mer för att dela med sig av sin branschkunskap. Som retailpartner till både stora och små bolag inom handel vill han skapa förutsättningar för kunderna att ta rätt beslut.
– Vi vill vara mer än en systemleverantör. Vi vill vara en bra partner för retail helt enkelt. Jag tror att vi kan uppnå riktigt bra resultat tillsammans med våra kunder genom en kombination av all den kunskap som redan finns i bolaget och samarbete med best of breed-partners – duktiga företag som har relevanta lösningar att erbjuda, säger Petter Johansson.
Enligt Petter Johansson behöver Pulsen bli bättre på att kommunicera och dela med oss av den kompetens företaget sitter på.
– Kunderna kommer märka av vår närvaro mer framåt, vi kommer bli mycket tydligare med vad vi vill och kan erbjuda. Bland annat genom att jobba mer med kunskapsevent. Vi kallar konceptet Smarter Retail, där fokus kommer ligga på ny teknologi, kunskap, trender och inspiration.
Artikeln är en del av vårt tema om På nytt jobb.