Här öppnar Åhléns i nytt läge
Den 24 oktober 2019 öppnar Åhléns nytt varuhus om två våningar och totalt 2 000 kvadratmeter i en ny del i hjärtat av det nyrenoverade shoppingcentret Asecs i Jönköping.
I det nya varuhuset, som inretts enligt nytt koncept, är fokus stort på skönhet med en utökad och dedikerad yta om 400 kvadratmeter.
Därtill har modeavdelningen utökats med nya varumärken som Saint Tropez, Soya Concept och The Shirt Factory.
På entréplanet finns en sortment med skönhet, accessoarer och underkläder medan det övre plan rymmer mode, barnkläder, inredning och möbler.
– Vi ser fram emot att välkomna våra kunder till vårt helt nya varuhus i nya fina lokaler. Vi har lagt stort fokus på skönhet genom att fördubbla ytan på vår skönhetsavdelning och även på modeavdelningen tillkommer det ett flertal nya och starka varumärken, säger Andreas Stenman, försäljningschef retail hos varuhuskedjan.
Åhléns satsar och moderniserar ett flertal varuhus enligt det allra senaste konceptet och utveckling pågår för att etablera lokala marknadsplatser i Åhlénsvaruhusen runt om i landet.
Läs mer om Åhléns framtidsplaner i en stor intervju med vd Gustaf Öhrn i nästa tidningsutgåva av Dagens Handel med utgivning den 15 november.