23948sdkhjf

Himla breddar utbudet med förvärv

Hemtextilföretaget köpte i somras sängklädes- och inredningsvarumärket Dirty Linen.

Himla förvärvade svenska sängklädes- och inredningsvarumärket Dirty Linen den 1 juli i år. Varumärket ska dock leva kvar och enligt ett pressmeddelande ska ”Himla fortsätta värna om och utveckla Dirty Linen och dess unika position på marknaden”.

– Syftet är i första hand att stärka vår position på hemtextilmarknaden och bredda vårt utbud. Dirty Linen är ett nischat premiumvarumärke inom bäddtextil för en tydlig målgrupp och vi ser stora synergieffekter med att foga in Dirty Linen i Himlafamiljen, säger Annica Högström, ägare och Creative Director på Himla.

Dirty Linens tidigare vd Stefan Pilotti fortsätter i bolaget som sales director.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.089