23948sdkhjf

Sjöstrand Coffee lanseras hos H&M

Sjöstrand Coffee lanserar sina produkter hos H&M Home, i sammanlagt tio stycken konceptbutiker i Sverige, Norge, Danmark, Tyskland och England. Lanseringen sker vecka 36 med startdatum 2 september.

Det framgår av ett pressmeddelande som är sparsmakat med finansiell information om lanseringen.

Inte heller i ett telefonsamtal med Nyhetsbyrån Direkt vill vd Niklas Gustafsson ge några konkreta upplysningar om affärens finansiella betydelse för bolaget, men säger att:

"Vi ser inte det här som ett skyltfönster, utan vårt fokus är heminredning,
design och kök och då är det väldigt roligt att lansera med ett starkt
varumärke som H&M Home", säger Niklas Gustafsson.

Bolaget kommer att sälja sin kapselkaffemaskin och kaffekapslar i H&M Home-butikerna.

På frågan Huruvida det kan bli tal om fler butiker och marknader i takt med
att H&M öppnar nya butiker svarar pressavdelningen:

”För närvarande har vi ett avtal som sträcker sig över ett antal månader men vad gäller den gemensamma framtiden är det alltid med ömsesidig respekt vi utvärderar och tar den här sortens samarbeten vidare. I slutändan ska det vara ett projekt som inspirerar kunden", skriver pressavdelningen.

Samarbetet med modejättens heminredningsbutiker ger en ny typ av exponering mot de stora marknaderna i Tyskland och England, där bolagets produkter finns i begränsad omfattning i dagsläget, enligt Niklas Gustafsson.

"Sverige är vår huvudmarknad och vi har sålt till Tyskland och England men inte på det här sättet. Vi har några återförsäljare som är inom helt rätt segment, men som är väldigt små", säger Niklas Gustafsson och konstaterar att det här är ett väldigt bra tillskott.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.069