Rekordår för Cellbes – premiär för ny kampanj
I veckan, den 29 augusti drar Cellbes nya rörliga kampanj igång.
Realityserien, som Habit tidigare skrivit om, leds av Amanda Schulman och Hannah Widell och går att följa på e-handlarens sajt.
Kampanjen #viärcellbes, som serien är baserad på, startade 2017 och bygger på att e-handlaren åker på turné i Sverige och låter lokala kvinnor runt om i landet, i hittills 12 städer och över 80 kvinnor, agera modell för en dag.
Det första avsnittet som släpps i den nya programserien Modell för en dag är ”Bio i Ystad”, där kampanjen inte bara fotades utan blev till en programserie i 6 delar.
Premiärprogrammet med sju kvinnor i Ystad; Charmine, Jessica, Denise, Ilse, Cecilia och systrarna Justine och Louise, släpps i veckan och följs av ett nytt avsnitt varje torsdag på e-handlarens sajt.
Därefter väntar sex avsnitt om några kvinnor i Borås och lika många avsnitt om Cellbes modellplåtningar i Karlstad som släpps nästa år.
Cellbes ambition med kampanjen är att spegla kundkretsen och inkluderar kvinnor i alla åldrar och storlekar att ta plats och visas i e-handlarens marknadsföring och kanaler.
Cellbes kan också se att kampanjen har varit del i det långsiktig arbetet och strategin bakom att öka omsättningen och sätta e-handlaren på modekartan igen. Kampanjstart var 2017.
- Samma månad vänder resultatet och det är många faktorer som gör detta. Starkare kollektion, utvecklad sajt och ett tydligare erbjudande till kund är några. Men klart det är roligt att vi i samband med kampanjstart vände trenden, och har fortsatt stark tillväxt sedan dess, dessutom med god lönsamhet, säger Kristina Hermansson, marknadschef i en kommentar.
2018 landade Cellbes omsättning på 601 miljoner kronor vilket var en ökning från 526 miljoner kronor 2017 och 484 miljoner kronor 2016.
Prognosen visar också att tillväxten håller i sig och bolaget räknar med att klara samma ökningstal även i år då försäljningen ska ha ökat med på 15 procent och höstens kollektion, enligt företaget, också ska ha tagits emot väl.