Nytt nordiskt sportbutikssamarbete när Gresvig byter skylt
Norska sporthandelskedjan Gresvig förenar samtliga butiker under varumärket Intersport och ska bygga ett tätare samarbete med Intersport International inte minst när det kommer till nordiskt samarbete men även när det handlar om logistik, omnikanalstrategi och lojalitetsprogram.
- Det är riktigt kul att se Intersportkoncernen växa sig än starkare i och med de positiva förändringarna som sker i Norge, säger Marcus Wibergh, vd på Intersport Sverige i en kommentar.
Gresvig driver butiker under namnen G-Sport, G-MAX och Sportshuset Outlet i tillägg till Intersport och i linje med den nya strategin omprofileras de flesta butikerna till Intersport under första halvåret 2020. Förutom att skifta skylt väntar även expansion med fler butiker.
- De nordiska länderna är viktiga för Intersport International. Vi är mycket glada över att kunna stärka och utöka vår långvariga relation med Gresvig i Norge, baserat på vår Intersport 2.0-gruppstrategi, som innehåller viktiga satsningar som flerkanals detaljhandel, nytt butikskoncept, implementering av kategorihantering och förstärkning av våra egna varumärken, säger Steve Evers , vd för Intersport International i en kommentar.