Ökad omsättning men minskad vinst för Zetadisplay
Det digitala tjänste- och mjukvarubolaget Zetadisplay redovisar ett resultat efter skatt på 0,1 miljoner kronor för det andra kvartalet 2019 (2,1). Ebitda-resultatet minskade till 9,6 miljoner kronor (11,0).
– Koncernen blir allt mer internationellt präglad och uppmärksammad. Vid den årliga bransch-konferensen i München under juli månad fick vi pris som Nordens ledande Digital Signage-bolag samt pris som andra största aktör i Europa. Detta steg i vår utveckling har inneburit en utökad organisation, såväl centralt som lokalt. De ökade omkostnaderna avser främst personal och är en konsekvens av våra internationella tillväxt-ambitioner säger Zetadisplays avgående vd och koncernchef Leif Liljebrunn i rapporten.
Rörelseresultatet blev 3,3 miljoner kronor (6,6)
Nettoomsättningen uppgick till 97,4 miljoner kronor (90,8). Försäljningstillväxten var 7 procent.
I maj månad utsåg styrelsen Per Mandorf som ny vd och koncernchef för Zetadisplay och ersätter därmed Leif Liljebrunn.