NA-KD öppnar pop up i Mos
E-modehandelsföretaget NA-KD ska sälja sommarkläder i Mall of Scandinavia med början i juli och tre månader framåt. Pop up-satsningen görs ihop med retailbyrån Slash.ten.
Varför gör ni detta nu?
– Kunderna har visat stort intresse för sommarkläder och tillsammans med Mall of Scandinavias rebranding i höst passar en tillfällig butik väldigt bra, säger Anton Granlund, vd och en av medgrundarna på Slash.ten, till Dagens Handel.
Butiken inryms på 2 500 kvadratmeter i Rooms och Habitats gamla lokaler. Därmed fortsätter man att öppna fysiska enheter. Dock satsar man det mesta på onlinekunder även fortsatt.
– Vi säljer till 1 000 fysiska butiker i Europa. Online är fortfarande majoriteten så klart och störst fokus, men vi ser att finnas fysiskt är väldigt varumärkesbyggande och att vår kund finns i och runt Mall of Scandinavia, säger Magnus Hjörne, en av medgrundarna till NA-KD.
Butiken som ligger i Room och Habitats gamla lokaler ska drivas av retailagenturen Slash.ten som tidigare hjälpt flera andra onlineaktörer att etablera fysiska butiker.
Kunderna kan förväntas träffa flera av de influencers NA-KD samarbetar med i butiken.
– Vi tror att fler aktörer som har startat på nätet kommer att gå fysiskt och vi är riktigt glada över att få hjälpa en av Sveriges mest spännande e-handlare i denna etablering, säger Anton Granlund.
Butiker kommer att ha 50 procent ordinarie sortiment och 50 procent rabatterade varor.