Gina Tricots vd lämnar
Magnus Månsson tar över som vd för Tretorn och lämnar därmed vd-posten hos Gina Tricot. Han utnämndes till vd för Gina Tricot i juli 2016 dit han då kom ifrån vd-posten hos Nelly.
– Jag ser fram emot en spännande, rolig och utmanande resa tillsammans med hela teamet hos Tretorn. Jag tror att bolaget har en enorm potential att fortsätta växa på marknaden genom att göra varumärket mer attraktivt för konsumenterna globalt, säger Magnus Månsson kommentar. Jag är övertygad om att det finns mycket potential och samtidigt många utvecklingsområden att ta tillvara på för att på bästa sätt möta kundens förväntningar och agera i den snabba omvandling som sker i detaljhandeln, säger Magnus Månsson i en kommentar.
Magnus Månsson har även ett längre förflutet hos just Tretorn där han klev på som vd 2003, när Puma var ägare till skobolaget, men har även efter det, förutom vd-posten hos Nelly varit vd för Craft samt haft ledande befattningar på Nike och New Wave Group.
– Vi är väldigt glada över rekryteringen av Magnus som tar med sig gedigen erfarenhet och kunskap inom detaljhandel och e-handel, som vi behöver för att kunna svara på snabba förändringar inom modebranschen. Magnus är en stark ledare med en passion och en energi som vi behöver och vi ser Magnus som en del i vår långsiktiga plan att ta Tretorn vidare till nästa nivå med de utmaningar och möjligheter som branschen erbjuder, säger Vasko Markovski och Joakim Appelqvist, ägare av Tretorn Sweden i en kommentar.
Rekryteringsprocessen för att hitta en ny vd till Gina Tricot har inletts. Magnus Månsson lämnar modekedjan under hösten och tills att en ny vd är på plats kliver finanschefen Joachim Modigh in som tillförordnad vd.
- Gina Tricot har utvecklats som modebolag genom nya digitala satsningar, optimering av logistik och spännande samarbeten med nya kollektioner under en längre tid. Magnus har på ett förtjänstfullt axlat sin roll och lett bolaget tillsammans med ledningsgruppen och jag önskar honom varmt lycka till i sitt nya uppdrag. I dag har Gina Tricot en tydlig strategi om hur vi ska möta våra kunders förändrade beteenden och fortsätta stärka vår framtida konkurrenskraft, säger Paul Frankenius,Gina Tricots styrelseordförande i en kommentar.
Artikeln är en del av vårt tema om På nytt jobb.