23948sdkhjf

Klädkedjan ångar på – så mycket ökade försäljningen i maj

Hittills i år har Lager 157 ökat nettoomsättningen med 15 procent enligt ett pressmeddelande.

Även under maj låg försäljningsökningen enligt bolaget på 15 procent. Förklaringen till den goda utveckling menar kedjan har med det direkta erbjudandet och kommunikationen att göra. Kedjan plockar marknadsandelar inom basmode och denim menar kedjan själva.

– Trots att vi under våren fått jobba runt en del problem med varubrist så har vi klarat att hålla önskvärd tillväxttakt. Vi har fördelen av att alltid kunna driva samma erbjudanden både i butik och online och vi kan ställa om fort när det behövs tack vare en grym laginsats. Många gånger handlar det bara om att ha kraften att genomföra hela vägen. Vi ser på försäljningstalen att butikerna har blivit både snabbare och ökat kvaliteten här, säger Johanna Winther, operativ chef i en kommentar.

Enligt kedjan har även e-handeln utvecklats väl, inte minst under maj och kedjan säger sig kunna upprätthålla styrfarten.

– Vi fick också en stark start på vår rea i inledningen av juni, men nu gäller det att upprätthålla intresse och att möta kundernas växlande behov genom hela den nyckfulla sommaren, kommenterar Johanna Winther, operativ chef.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.07