Köpcentrum på turné
I sommar marknadsför Skandia Fastigheter köpcentrumet Väla i Helsingborg med hjälp av en 12 meter lång, 3 meter hög och rosa container som fått namnet Välatainern.
Containersatsningen beskrivs som ett köpcentrum i microformat och är ett ”mobilt smakprov av Väla i syfte att träffa sommarfirare på platser utanför Väla”.
Starten på turnén är den 1 juni utanför köpcentrumets entré 4 och därefter ska containern synas i bland annat Båstad och på fler platser i Helsingborg samt vid bland annat två tillfällen i Malmö.
Deltar och gästspelar under turnén gör även köpcentrumets butiker och i Välatainern erbjuds möjligheter till bland annat shopping men även olika aktiviteter som styling, tips, tävlingar, information och uppvisningar.
– Vi har valt orter med ett rimligt avstånd till Väla men dyker även upp i Malmö och Falkenberg för att visa vilka vi är. Vi har valt orter och arrangemang där det är ett bra flöde också av den målgrupp vi vill nå som inte bara är barnfamiljen utan även målgruppen snäppet under dem, säger Ulrika Nordström, marknadschef Väla / Skandia Fastigheter till Dagens Handel.
Tidigare har man marknadsfört Väla under sommaren med hjälp av en folkabuss.
Här dyker containern upp:
1 juni Premiär på Väla
13-15 juni Stortorget i Malmö
27-29 juni i Falkenberg
3-4 juli Hamnen i Båstad
5-6 juli Summer On i Båstad
12-13 juli Bayside, Helsingborg
20 juli Vi som älskar 90-talet i Helsingborg
25-27 juli Stortorget i Malmö