23948sdkhjf

Euronics rekryterar trio – lanserar vitvaror

Anställer nya affärsområdeschefer, lanserar vitvaror och vill stärka närvaron digitalt.

Kedjan Euronics, med 80 butiker i Sverige har rekryterat trio som bland annat ska hjälpa till att bredda kedjans utbud. Ansvarig för att bygga upp det nya affärsområdet Euronics vitvaror blir Magnus Håkansson Wellén.

Han kommer närmast från Samsung där han har etablerat sälj- och marknadsfunktioner för vitvaror i Norden sedan 2005. Han har även ett förflutet från Elon och beskrivs ha lång erfarenhet från vitvarubranschen. Därtill har Andreas Almqvist rekryterats till posten som affärsområdeschef för TV. Han kommer närmast från Sony och tillträder tjänsten den 15 augusti.

Marta Gajewski har anställts till tjänsten som digital marknadskoordinator med uppdraget att stärka kedjans digitala närvaro och kommunikation.

– Som Sveriges enda frivilliga medlemsägda fackhandlarkejda inom hemelektronik stärker vi vårt erbjudande ytterligare när vi inom kort lanserar vitvaror. Det står klart att rådgivning, installation och nätverkservice står högt på kravlistan hos dagens hemelektronikkonsumenter. Vi glädjer oss åt att två år i följd blivit utsedd till den butikskedja, oavsett bransch, som har det bästa kundbemötandet i Sverige, enligt Daymakerindex, säger Lars Jansson, vd för Euronics i en kommentar.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.047