De prisades under Retail Awards
På måndagskvällen ägde Retail Awards i regi av Svensk Handel och tidningen Market i Stockholm.
Bland vinnarna finns Årets butikskedja som gick till Willys medan livsstilsbutiken Aim´n Concept Store blev Årets butik. Mobilaccessoarföretaget Ideal of Sweden vann i kategorin Årets e-handel. Nya priset Årets globala satsning gick till Happy Socks. Priset Årets lojalitetsprogram tog Akademibokhandeln hem för sin kundklubb Akademibokhandelns vänner.
Cellbes vd Charlotte Nordén fick priset som Årets Ledare medan Emelie Rommerdahl som jobbar på The Body Shop på Drottninggatan i Stockholm, fick ta emot priset som Årets butikssäljare.
Priset för Årets tillväxtföretag gick till Steamery som säljer klädvårdsprodukter.
– Handeln befinner sig mitt i en stor omställning, det är väldigt påtagligt. Att mitt i det kunna lyfta fram vinnare från olika delar av handeln, goda exempel, känns otroligt kul, säger Karin Johansson, vd Svensk Handel i en kommentar.
Vinnare Retail Awards 2019:
Årets tillväxtföretag: Steamery
Årets butikskedja: Willys
Årets butikskoncept: Nordiska galleriet
Årets arbetsgivare: Hemtex
Årets butikssäljare: Emelie Rommedahl, The Body Shop Stockholm
Årets e-handel: Ideal of Sweden
Årets hållbara butik/butikskedja: Naturkompaniet
Årets logistiksatsning: Kicks
Årets kundklubb: Akademibokhandelns vänner
Årets omniupplevelse: H&M
Årets butik: Aim´n Concept Store
Årets ledare: Charlotte Nordén, vd Cellbes
Årets Globala Satsning: Happy Socks
Här finns mer information om vinnarna.