Jula i god form
I mars ökade Julas försäljning med drygt 26 procent jämfört med samma månad i fjol och enligt detaljhandelskedjan har hela första kvartalet varit bra. Även inledningen på innevarande månad ska även den vara till belåtenhet.
Försäljningsökningen i mars ska dock ses i ljuset fler försäljningsdagar då påsken infaller i april i år men koncernen menar att försäljningen ökar i varuhusen.
– Starten på året är lovande och det känns fantastiskt. Vi har fina erbjudanden och en ny slagkraftig marknadsföring som innebär att vi når fram till våra trogna kunder, och även nya kunder, på ett mycket bra sätt, säger Karl-Johan Blank, Julas ägare och koncernchef.
Ökningen tror vd beror på utvecklad drift i varuhusen, engagerade medarbetare, trogna kunder i kundklubbar och attraktiva produkter och sortiment.
– Vi ser också att vi når nya kundgrupper på webben. Vi når ut bredare på ett bra sätt. Vi har även haft bra genomslag i vårt nya kommunikationskoncept ”Inget kan stoppa dig nu”, det märks tydligt i våra egna mätningar, säger Joachim Frykberg, vd i en kommentar.