Hon går till Nelly
Carola Lundell blir ansvarig för försäljning och marknadsföring hos e-handlaren Nelly och får titeln chief customer officer. Hon tillträder i maj och tar även plats i ledningsgruppen.
Carola Lundell kommer närmast från posten som chef för tillväxtaffärer på TV4-Gruppen, som hon lämnade i höstas, men hon har även ett förflutet hos Coop samt från flera ledande poster hos Electrolux. Hos dagligvarujätten var hon ansvarig för och för digitala kanaler mellan åren 2006 till 2012.
Hon beskrivs ha gedigen erfarenhet av digitalisering och affärsutveckling.
– Nelly är ett väletablerat varumärke med en unik position där det finns ytterligare potential att utveckla affären. Jag är väldigt peppad på att tillsammans med teamet fortsätta driva kundnytta och tillväxt, säger Carola Lundell i en kommentar.
Sedan Carola Lundell lämnade TV4 i höstas har hon även arbetat med utvecklingen av ett nytt varumärke inom hudvård som lanseras hösten 2019.
Artikeln är en del av vårt tema om På nytt jobb.