Så ser nya Accent ut
Efter nysatsningen med Rizzo tar sko- och accessoarkoncernen Venue Retail Group nytt grepp även med butikskedjan Accent och lanserar ny logotyp och nytt butikskoncept.
Den nya inredningen beskrivs som stilren och med en grön signaturfärg som även syns i nya loggan.
Även kedjans kommunikationskoncept har uppdaterats och Accent fortsätter arbetet med att bli en expert inom väskor, resväskor och accessoarer.
– Vi tycker att fysiska butiker är viktigt, där kan vi möta kunden och dela med oss av vår expertis och service. Men för att de ska kännas inspirerande och för att kunna möta kundernas behov bygger vi nu om, tittar på nya lägen och optimerar vårt butiksbestånd samtidigt som vi ser över våra digitala kanaler. Kombinationen onlineförsäljning och fysisk butik är rätt modell och det gäller att hitta en inspirerande och effektiv upplevelse för våra kunder, säger Jonas Ottosson, vd på Venue Retail Group.
Det tidigare konceptet fasas ut successivt och det nya butikskonceptet syns redan i några utvalda butiker bland annat i Mall of Scandinavia i Solna och i butiken i Nacka samt i enheterna i Linköping, Gränby i Uppsala, Norrköping och Kristianstad.