23948sdkhjf

Optikkedjan lanserar nytt koncept – med bar

Optikkedjan Smarteyes tycker att den egna branschen varit alltför traditionell och setts som något nödvändigt ont. Det vill kedjan nu ändra på genom lanseringen av en ny konceptbutik under namnet "The Eye Lab".

– Glasögonbutiker har sett ungefär likadana ut i årtionden. Vi vänder på alla delar i butikens process och utgår från det faktum att kunden vill bli inspirerad och uppleva våra fantastiska produkter på ett nytt sätt, säger Thomas Kusoffsky, vd på Smarteyes, i ett pressmeddelande.

Den nya butiken ska göra det enklare och roligare att köpa glasögon och exempelvis har synundersökningsrummen utvecklats både visuellt och med ny teknik. I butiken finns även en så kallad "Eyebar" där, förutom personlig service, kunden kan ta sig en kopp kaffe.

Den nya konceptbutiken öppnar den 8 mars på Kungsgatan i Stockholm.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.08