23948sdkhjf

Så ska blomsterkedjan maxa försäljningen på Alla hjärtans dag

Ska ånyo slå rekord med hjälp av vässat sortiment, kampanj och optimerad sajt.

Interflora säger sig ha vässat sortimentet, sett över leveransalternativ och satsat på att optimera e-handelsplattformen och byggt på olika moduler; senast med en insikts- och personifieringsmodul. Allt för att slå försäljningsrekord på Alla hjärtans dag igen.

Därtill har blomsterkedjan gjort en större investering i en särskild kampanj för dagen, ty efter jul, är Alla hjärtans dag den allra viktigaste kommersiella högtiden för Interflora. 

– Det handlar om att aldrig stanna, att alltid vara i rörelse för att ständigt hålla sig i framkant och driva på den digitala transformationen. Köpbeteendet förändras hela tiden och vi måste vara en del av det för att trygga den framtida affären. Idag står vi på en stabil grund med en stark och växande onlineaffär samtidigt som vi har en stor andel lönsamma butiker i nätverket, som består av totalt 559 stycken. Den tillväxtkraften hoppas vi kunna kapitalisera extra på nu under Alla hjärtans dag, säger vd Nina Lindvall i en kommentar.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.089