Wrapp förstärker marknadsavdelningen
Omtalade Wrapp grundades 2011 och har sedan dess ändrat affärsmodell flera gånger för att vända på siffrorna och få affärerna att lyfta. Efter sammanslagningen med fintech-bolaget Meniga är tanken nu att skala upp verksamheten ytterligare.
Visionen är att skapa ett nordiskt reward-nätverk som erbjuder alla handlare och restauranger ett alternativ till Google och Facebook. Därför förstärker nu Wrapp sin marknadsavdelning genom att rekrytera Therese Lundquist till tjänsten som Head of Marketing & PR.
– Tiden är mogen för ett nytt intelligent belöningssystem baserat på transaktionsdata. Suget efter relevanta erbjudanden i det brus som pågår är stort. Wrapp har nu möjlighet att inte bara skapa en teknisk integration och paketering i bankapparna utan också på riktigt skapa relevans i kommunikationen både för företag och slutkonsument, säger Therese Lundquist.
Aage Reerslev, grundare och vd för Wrapp, har efter uppköpet tidigare i januari titeln "VP of rewards" på Meniga.
– Therese kommer med sin stora erfarenhet inom både retail och digital marknadsföring samt growth mindset vara en nyckel till att etablera transaktionsdriven marknadsföring i Norden, säger Reerslev.