23948sdkhjf

Så mycket ökar Elons näthandel

Framgångsreceptet är enligt kedjan optimerad sajt, digert omnikanalarbete och smartare kampanjer.

Under 2018 ökade elkedjans försäljning på nätet med 44 procent jämfört med föregående år.

 - Vi har tidigare under hösten offentliggjort vår vision om att bli ledande inom e-handel och siffrorna för helåret visar att vi är på god väg, säger Stefan Lebrot, vd på Elon i en kommentar.

Besökarna till kedjans näthandel har också blivit fler och ökat med 30 procent. Därtill handlar fler kunder  och konverteringsgraden steg med 58 procent mot fjolåret.

Kedjan menar att nytt e-handelsteam, förbättrad kundupplevelse och smidigare köpprocesser på nätet är del i att kedjan nu lockar fler till e-handeln.

Därtill menar Elon att kedjan  lyckats bättre med att integrera fysisk handel med e-handel och nu lovar kedjan att arbetat med att förena fysiska retail med e-handel fortsätter.

Elon har 350 fysiska butikerna i Sverige.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063