Ica tar in reklamguru
Ica Reklam, som är Sveriges största inhouseavdelning har tagit in Gustav Martner som konsult för att leda avdelningen.
Hans uppdrag är att accelerera digitaliseringen och hjälpa landets 1287 Icahandlare med den riktade marknadsföringen, skriver Resumé.
Martner lämnad reklambranschen för några år sedan och har under de senaste åren lagt energi på att bygga upp Digital Reliance, en ideell organisation som genom konceptutveckling, aktioner och opinionsbildning hjälper utsatta grupper i digitaliseringen.
Nu är han tillfäligt tillbaka. Ica Sverige har kallat in digitaliseringsexperten för att leda Ica Reklam, Sveriges största inhouseavdelning med drygt 350 anställda.
– Som Sveriges största annonsör kommer riktad marknadsföring få allt större betydelse för Ica och hela dagligvaruhandeln. Digitaliseringen i branschen har pågått under en lång tid, men nu skruvas tempot upp och digitaliseringen sker allt intensivare vilket påverkar handlarnas verklighet. Ica Sverige måste i en högre takt föra ut sina förmågor kring att personalisera marknadsföring till landets Icahandlare som vi jobbar emot, säger Gustav Martner till Resumé.
I sin nya roll kommer Gustav Martner att jobba nära Icas nya marknadsdirektör Gunilla Asker som kommer från några år av digitalisering i mediebranschen som vd för SvD. Förutom att hjälpa handlarna kommer Gustav Martner och Ica Reklam fortsatt att jobba mot de andra varumärkena i portföljen såsom Icabanken och Apotek Hjärtat.
Artikeln är en del av vårt tema om På nytt jobb.