Skönhet i tre våningar - nu öppnar Kicks nya storsatsning
Den 25 januari 2019 inviger Kicks nya butik om 1 500 kvadratmeter i Gallerian på Hamngatan i Stockholm. I den nya butiken utlovas breddat sortiment, större utbud av skönhetsbehandlingar, bland annat signerad Dermalogica och Exuviance, och mer digital inspiration. I butiken lanseras även en skräddarsydd tjänst med en personal beauty shopper i butiken samt studio för fix av naglar och ögonbryn.
Ny varumärken i sortimentet, som totalt omfattar 230 märken, är Akademikliniken, Medik8, Nars, IT Cosmetics, Le Labo och Budgie.
Butiken utrustas även med skåp från Instabox där kunder kan hämta ut e-handlade paket från skönhetskedjan men även från och andra e-handelsföretag.
Liknande koncept finns sedan tidigare i Malmö, Göteborg och Oslo.
- I de butiker som vi omvandlat till Flagship Stores ser vi både en markant försäljningsökning och en ökad konvertering till köp. En generell trend är även att antal besökare ökar, att våra kunder spenderar mer pengar samt att de stannar längre än i en genomsnittsbutik. Vi ser även att efterfrågan på de skönhetsbehandlingar som våra Flagship Stores erbjuder stadigt ökar, säger Freddy Sobin, vd för Kicks i en kommentar.
Kicks har 250 butiker i Sverige, Norge och Finland samt e-handel och ingår i Axel Johnson-koncernen.