Imaginärt för Carlings
Carlings lanserar den helt digitala kollektionen Neo-Ex tillsammans med den artificiella influencern Perl.www.
Kunden som köper något av plaggen i kedjans webbutik för mellan 100 till 300 kronor får inget faktiskt plagg med sig hem men däremot en möjlighet att visa sin kreativitet och uttryck i plaggen på bild. Efter köpet i webbutiken laddar kunden upp ett foto på sig själv och får därefter plagget monterat på bilden som sedan kan användas i sociala medier.
- Carlings har alltid uppmuntrat människor att uttrycka sig själva och sin egen stil genom kläder. I och med Neo-Ex hoppas vi kunna utmana oss själva och hela branschen att ta nästa steg för att utforska hur mode kan existera i den inte så avlägsna digitala framtiden, säger Ronny Mikalsen, vd på Carlings.
Kollektionen har tagits fram med hjälp av digitala skräddare, 3D-designer, och är inspirerad av gamingvärlden.
Alla intäkter från försäljningen av de 19 "plaggen" som ingår kollektionen går direkt till WaterAid.