Vd-byte i H&M-sfären
Lea Rytz Goldman är sedan i augusti tillförordnad vd, under ordinarie vd Lars Axelssons föräldraledighet, för H&M gruppens koncept Arket. Hon kommer närmast från vd-posten hos Monki och har även ett förflutet hos Lindex och JC.
Ny vd för Monki sedan efter sommaren är Jennie Dahlin Hansson som sedan drygt fyra år arbetar inom kedjan och närmast kommer från posten som marknsd- och varumärkeschef för Monki.
Monki är aktuella i veckan för den nya kampanjen All the Feels där kedjan, i samarbete med Mental Health Europe, vill öka medvetenheten om sociala mediernas effekter på ungas mentala hälsa. Kampanjen frontas av tre influencer
- Att engagera sig för ungdomar är kärnan i allt vi gör här på Monki. Jag är väldigt stolt över att vi aktivt deltar i diskussionen kring psykisk ohälsa, säger Jennie Dahlin Hansson, vd för Monki i en kommentar.
Artikeln är en del av vårt tema om På nytt jobb.