Vändning för H&M
Koncernens försäljning för tredje kvartalet, juni till augusti, uppgick till 64,8 miljarder (59,3) vilket var en ökning med 9 procent jämfört med motsvarande kvartal föregående år.
Exklusive moms och mätt i lokala valutor steg försäljningen med 4 procent till en omsättningen om 55,8 miljarder (51,2 miljarder).
I rapporten skriver koncernen att det fortsatta omställningsarbetet för att möta bland annat nya digitala villkor och förändrade köpmönster lett till förbättrad försäljningsutveckling och ökade marknadsandelar på många marknader under kvartalet.
I rapporten framgår dock att implementeringen av nya logistiksystem på några av koncernens viktiga marknader som USA, Frankrike, Italien och Belgien haft en stor negativ påverkan på försäljnings- och kostnadsutvecklingen.
"De nya logistiksystemen möjliggör en snabbare och effektivare varuförsörjning samt en ökad integration mellan butik och online", heter det i rapporten.
Rapporten för de senaste nio månaderna kommuniceras 27 september.