Flygande start för Paradisets e-handel
Paradisets e-handel har vuxit snabbt sedan starten i slutet av maj. Den senaste månaden har volymerna fördubblats.
– Till en början handlade det främst att hitta kontrollen och få allt att synka. Nu är vi på banan, vilket visar sig mer och mer, säger Johannes Cullberg till Fri Köpenskap.
Fokus har hela tiden varit inställd på stabil och långsam tillväxt, så det är först nu som kedjan planerar för en ordentlig marknadsföring.
– Med sådana här projekt gäller det att skynda långsamt och inte springa för snabbt. Nu när vi har fått ordning på saker är tajmingen rätt.
Plocket sköts i butiken i Sickla, och kedjans hela utbud kan distribueras i Storstockholm. Tack vare ett bra avtal med Postnord kan däremot torrvarorna beställas över hela landet.
– Vi har faktiskt kunder från Haparanda i norr till Ystad i söder. Det är särskilt hälso- och skönhetsprodukter som går bra där, säger Johannes Cullberg.
Att e-handeln används över hela landet ger också värdefull information till kedjan.
– Om vi märker att vi har ett starkt kundunderlag i exempelvis Lund eller Göteborg så ökar det ju sannolikheten att vi fokuserar där i framtiden. Men just nu finns inga sådana expansionsplaner.