23948sdkhjf

De ska stärka underklädeskedjan digitalt och fysiskt

Twilfit rekryterar från Lyko, Filippa K och Stadium.

Twilfit rekryterar Patrice Lusth till som rollen digital director med ansvar att driva underklädeskedjans e-handelsatsning som beskrivs som offensiv. Hon kommer närmast från rollen som omnikanalansvarig hos Filippa K och har även arbetat för H&M och Cos.

Camilla Sjöholm-Vitasovic blir försäljningschef och rekryteras från Stadium där hon verkat på posten som head of visual och personal sales. Hon uppges ha gedigen erfarenhet av retail och ska nu se till att försäljningen ökar och butiksupplevelsen stärks i kedjans fysiska butiker.

Även Fredrik Runesson är nu hos Twilfit och kom till bolaget i rollen som finanschef i mars 2018. Han arbetade dessförinnan hos Lyko.

- Nu är ledningsgruppen komplett och består av ett starkt team med erfarenhet från både fysisk och digital handel och vi kan nu lägga allt fokus på vår målsättning att bli ledande aktör i Norden inom underkläder och loungewear säger Kajsa Claesson, vd på Twilfit i en kommentar.

Artikeln är en del av vårt tema om På nytt jobb.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.096