23948sdkhjf

Efter kritiken - uppåt för Jysk i ny undersökning

"Det är ett superbetyg för, bland annat, våra butikschefer", kommenterar Sverigechefen Johan Sjödin.

Jysk har vid flertalet tillfällen anmälts till Arbetsmiljöverket den senaste tiden och fått svidande kritik från sina skyddsombud. Man har även fått krav på åtgärdspunkter från myndigheten på.

Nu har företaget publicerat resultaten av sin egen medarbetarundersökning, som görs vartannat år bland de 139 svenska butiker och över 800 medarbetare. Där uppger 75 procent av de svarande att de är nöjda med Jysk som arbetsgivare, vilket är tio procent högre än branschen i stort.

Arbetet som medarbetarna gör varje dag är avgörande för JYSKs framgångar. JYSK är idag ett geografisk utspritt företag där det är viktigt att de lokala teamen fungerar och vi har all anledning att vara stolta över arbetet som görs runt om i landet. 83 procent tycker att samarbetet i butikerna är bra och 81 procent av medarbetarna är nöjda med sin närmsta chef. Det är ett superbetyg för, bland annat, våra butikschefer, säger Sverigechefen Johan Sjödin.

Utmaningar kring arbetsmiljön

Däremot medger kedjan att man har fortsatta utmaningar framför sig vad gäller arbetsmiljöfrågor.
Vi kan se i medarbetarundersökningen att våra medarbetare gillar att jobba i detaljhandeln och drivs av arbetsuppgifterna. Men vi har en utmaning med hantering av tyngre och till viss del otympliga varor. Här jobbar vi på att bli bättre och erbjuda förutsättningar för att göra jobbet så enkelt som möjligt. Det har vi stort fokus på just nu, säger HR Manager Charlotta Lindborg.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078