Julas succé - slog försäljningsrekord
Maj blev en framgångsmånad för Jula, som satte nytt försäljningsrekord med god marginal. Det nya rekordet för en enskild månads försäljning lyder 694 miljoner kronor, att jämföra med det tidigare på drygt 663 miljoner kronor.
– Vi träffar rätt i både sortiment och prispunkter, det vill säga att vi har attraktiva produkter till attraktiva priser. När vi sedan kan erbjuda detta i rätt tid blir det riktigt bra. Detta är dock inte något som sker av sig själv, det är hårt arbete från hela organisationen som ligger bakom, inte minst supply gör ett fantastiskt jobb med att förse våra försäljningsplattformar med produkter. Det känns fantastiskt att tillsammans med alla engagerade medarbetare åstadkomma detta, säger Joachim Frykberg, vd, Jula AB.
"Måste sikta högre"
an kan också glädjast åt en ökning med hela 16 procent i Sverige, jämfört med motsvarande period föregående år. Dessutom är e-handeln på uppgång.
– Vi ser att e-handeln går allt starkare. Den nya försäljningsplattformen tillsammans med ytterligare några varuhus gör att den totala försäljningen går upp. Samtidigt som vi firar ett bra resultat vet vi att det hela tiden gäller att vara ödmjuk inför framtiden, vi måste hela tiden bli lite bättre och sikta lite högre för att inte bli förbisprungna. Det förtar dock inte glädjen över det nya rekordet, det är något som vi ska vara glada över, säger Joachim Frykberg.