Modekedja bryter ny mark
Lager 157 går in i profilklädesbranschen med ambitionen att bredda utbudet av arbetskläder, inte minst till kvinnor som kedjan menar har varit en förbisedd kundgrupp inom segmentet arbetskläder.
I ett pressmeddelande skriver kedjan att hela ”branschen nu ska moderniseras och företagskläder ska tas in i en ny tid”. Med det menar Lager 157 att modegraden ska vara hög, grossistledet kapas och att prisstrukturen ska vara transparent.
– Detta gör vi för att vi kommer från modebranschen, vi har kunskapen och kompetensen att utveckla och vi har en affärsmodell som förenklar hela systemet för företag och organisationer som vill handla, säger vd Stefan Palm i en kommentar till den nya satsningen.
I samband med lanseringen öppnade modekedjan även B2B-anpassade webbutiken 157work.com. Kunderna checkar ur butiken med organisationsnummer.
Kläderna kategoriseras i webbutiken i segementen indoor, outdoor, training och home. I heminredningsdelen finns bland annat doftljus, sängkläder och förkläden. Enligt kedjans karin Norrlander ska sortimentet utökas.
Förutom den nya profilklädessatsningen ska Lager 157 ska öppna minst sju nya butiker i Sverige under innevarande år.