H&M fortsätter investera i sälj- och köptjänst
Köp- och säljtjänsten Sellpy, grundat 2014, plockar in 20 miljoner kronor från nuvarande ägare, anställda och H&M-gruppens investeringsverksamhet CO:LAB som även tidigare backat tjänsten. Kapitalet ska användas till tillväxt men även för att satsa på att utveckla produkten och göra investeringar för att förbättra tjänsten för säljarna. Därtill lanseras snart hemleveranser för köpare och det ska också enligt företaget bli enklare att returnera varor.
– Vi fortsätter att växa kraftigt och det känns väldigt roligt att vi har fått ytterligare finansiering från befintliga ägare. Genom att Sellpy löser allt det praktiska kring försäljningen kan vi göra transaktionerna supersmidiga för både säljare och köpare. Det gör att våra kunder väljer att sälja saker som annars bara skulle legat och samlat damm, vilket är bra för både plånboken och miljön, säger Michael Arnör, vd och medgrundare av Sellpy i en kommentar.
Under fjolåret sålde Sellpy mer än 1 miljon varor och dubblade omsättningen jämfört med 2016. Tjänsten erbjuds numera i hela Sverige.