Når nytt mål – sålde för 6 miljarder
Förra helgen kunde möbel- och heminredningsföretaget Mio visa upp sin högsta försäljning hittills, när företaget nådde intäkter på sex miljarder kronor för de senaste tolv månaderna.
Företagets försäljning har växt de senaste sex åren. I juni 2015 kunde Mio visa upp en försäljning på fyra miljarder kronor och i november 2016 hade företaget nått fem miljarder. Och nu har man alltså lyckats kamma hem sex miljarder.
– Det är med stor glädje och stolthet som vi ödmjukt kan presentera att vi nu nått över 6 miljarder kronor. Vi möblerar om möbel-Sverige och det här var ett viktigt delmål mot det tillväxtmål som vi satt till 2022 - att bli störst på möbler i Sverige. Ett resultat av ett ett riktigt fint samarbete och tydligt satta mål i hela kedjan. Vi fortsätter också att se en stark besöksutveckling till såväl våra butiker som till mio.se. Detta är viktigt idag och framåt och helt i linje med vår omnikanalsstrategi "ett Mio" - att växa såväl i fysisk butik som digitalt, säger vd Björn Lindblad.