Kicks testar nytt affärskoncept
En av butikerna på plats är skönhetskedjan Kicks som kommer att testa en ny affärsmodell i form av Xpress Store där tjänsteutbudet står i fokus. Det innebär bland annat att på vissa tider finns skönhetsexperter på plats så att kunderna kan komma in och få en snabb makeup/touch up.
Kicks vill även undersöka om det fungerar med etthundra procent digital försäljning i fysisk miljö.
I butiken kommer inte att finnas någon fysisk försäljning, utan enbart produkter för display och testers där kunderna får uppleva och testa produkterna. Det utvalda sortimentet utgörs bland annat av de senaste makeupnyheterna och bästsäljarna.
Hela utbudet med 25 000 produkter från 300 varumärken finns istället tillgängligt via iPads.
– Bakgrunden till att vi valt att medverka i The Lobby är att det är ett spännande koncept som helt går i vår linje med att ligga i framkant kring omnikanalsretail där den digitala och fysiska handeln möts, säger Gina Azaric, marknadsdirektör på Kicks.