23948sdkhjf

Samarbete mellan akademi och praktik uppmärksammas

Journal of Marketing Education har publicerat en vetenskaplig artikel om Handelshögskolans kandidatprogram i Retail Management.

Handelshögskolans kandidatprogram i Retail Management har uppmärksammats i en vetenskaplig artikel i Journal of Marketing Education. Anledningen är samarbetet mellan högskola och företag, som visat sig vara en pedagogisk framgångsfaktor.

– Den höga förändringstakten i dagens detaljhandel innebär utmaningar även för högskolan. Genom att samskapa utbildningen med våra partnerförtag säkerställer vi att programmet hänger med i de förändringar som sker i branschen, säger Fredrik Lange, ansvarig för Retail managementprogrammet på Handelshögskolan i Stockholm.

Kursen Applied Retail Track har tagits fram av programmets fakultet i samarbete med tio partnerföretag inom detaljhandeln. Den löper parallellt med traditionella kurser under Handelshögskolans treåriga kandidatprogram i Retail Management. Där träffas studenter, företagsrepresentanter och fakultet löpande i ”retailklubbar”.

Samarbetet ger studenterna unika insikter från detaljhandeln och företagen får fördjupad kunskap om potentiella medarbetares kompetens, samt identifiera frågor som bör tas upp i utbildningen.

Företagen som deltar i Applied Retail Track:

Accenture
Axel Johnson
Coca Cola European Parters
Coop
H&M
Ica
Ikea
Svensk Handel
Systembolaget
Swedish Match

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.125