The Lobby sänker trösklarna – Bjuder in till experimentyta
På 400 kvadratmeter varav 200 meter handelsyta ska ett antal varumärken, entreprenörer, kreatörer och designer som betecknas som ”up and coming” få chans att visa upp sig. I The Lobby Market från öppning 5 april är bland andra; Arethé Stockholm, basic wardrobe, Bukvy, Botanium, Deadwood, Emilie Book, IOAKU, Lou in Love, Lovalot, Soot Sthlm, Urbanista, Under Your Skin, V/SYDORW och Wall of Art.
Projektet genomförs tillsammans med Glad stad som tidigare arbetat med Hornstulls marknad. På allt från en hylla till några kvadratmeter ska företag och varumärken visa upp sig under två veckor upp till en månad.
-Vi sänker trösklarna och gör det möjligt för aktörer att visa sitt utbud utan stora investeringar och höga risker. Här kommer vi att experimentera mera och snabbare och justera konceptet baserat på input från handlare, konsumenter och trender. Ambitionen är att The Lobby Market ska bli en inspirerande marknadsplats med udda spännande varumärken, säger Annelie Gullström, affärsutvecklingschef på AMF Fastigheter.