Sprängd miljard firades med strandfest
E-handlaren nådde över 1 miljard i omsättning i fjol vilket är en rejäl ökning från 675 miljoner kronor 2016.
Nu siktar bolaget på att nå 2 miljarder i omsättning 2020.
På den svenska marknaden ökade e-handlarens försäljning med 150 miljoner 2017 jämfört med året innan.
– Fler och fler svenska kunder köper produkter till sina barn på nätet. Jollyroom fortsätter att plocka kunder från många fysiska butiker. 2016 omsatte Jollyroom 367 miljoner kronor i den svenska handeln, vilket ökade till 513 miljoner kronor under 2017. Den svenska marknaden präglas av hård konkurrens, med många aktörer i detaljhandeln, och många som går med förlust. Vi är därför mycket nöjda med en så stark tillväxt under 2017, säger Ole Sauar, grundare och majoritetsägare.
Enligt ett pressmeddelande har 2018 inletts väl och särskilt mars och nu lägger Jollyroom en extra växel för att utöka sortimentet för målgruppen 6 till 12 år. Därtill ska företaget expandera utanför Norden och första land i Europa blir Tyskland.
– Idag levererar vi varor till kunder i Kirkenes och Kiruna, men har ingen lösning för kunder utanför Norden, vilket vi ska göra något åt. Vi ska på sikt in i de flesta länder i Europa och börjar den här våren med Tyskland som första land utanför Norden, säger Ole Sauar.
E-handlaren etablerades 2010 och är i dag verksam i Norden. Bolaget har 350 anställda och har kontor och lager i Tagene utanför Göteborg. Ole Sauar, koncernchef och grundare, är majoritetsägare med en andel om 62,5 procent. Egmont har i dag en ägarandel om 37,5 procent.