Randig flaggskeppsbutik med nordisk känsla
– Nu gör vi en successiv uppgradering av våra butiker, där vår största butik, i PK-huset, är först ut och blir vår flagship. Äntligen kan våra kunder få en helhetsupplevelse av vårt uppdaterade Polarn O. Pyret! säger vd Nanna Hedlund.
– Vi satsar stort och investerar i både våra butiker och vår e-handel, trots det tuffa klimat som råder inom detaljhandeln, och vi är stolta över vår fina utveckling som visar att vår position på marknaden är oerhört relevant för dagens föräldrar, tillägger hon.
Det nya butikskonceptet har tagits fram av Koncept Stockholm. Där ligger fokus på kedjans nordiska arv och butiken präglas enligt ett pressmeddelande av ljusa färger, en känsla av naturmaterial och av att vistas utomhus. I inredningen återfinns även randen som Polarn O Pyret gjort sig kända för sedan starten 1976.
Uppgraderingen av butiken följer efter höstens kampanj Ett Nytt Kapitel, där Polarn O Pyret bland annat ökade sitt fokus på barnplagg med högre modegrad och hållbarhet.