Mobilspel ska höja kundupplevelsen
I mars lanserar Bubbleroom ett mobilspel där kunderna får belöningar som växer ju fler nivåer de klarar.
Spelet – Bubbleroom Party Puzzle – är ett tre i rad-spel som utspelar sig i en stadsmiljö. Där får kunden gå på en shoppingtur i en Bubbleroom-värld, där e-handlaren och dess olika varumärken lyfts fram. Spelarna får unika erbjudandekoder efter vissa avklarade nivåer och förhoppningen är att detta ska leda dem till nätbutiken. Målgruppen är kvinnor i åldrarna 18-40 år.
I lanseringen samarbetar Bubbleroom med olika influencers. En av dessa är Youtube-bloggaren Therese Lindgren.
Bubbleroom Party Puzzle har tagits fram i samarbete med mobilspelsstudion Gamerce. Det kan laddas ner utan kostnad men det erbjuds köp i spelet.
– “Gamification” är en term som har under en längre period cirkulerat i företagsvärlden och dess värde har blivit identifierad av aktörer. I dagens konkurrenskraftiga värld är företag tvungna att leta nya och innovativa sätt att skapa lojalitet hos sina kunder. Genom att matcha en spelkategori som passar Bubblerooms målgrupp perfekt har vi skapat en upplevelse som är unik. Målet har varit att ge en inblick in i Bubblerooms glamorösa värld och ge tillbaka till deras kunder genom att underhålla, belöna och engagera dem på ett helt nytt sätt”, säger Patrik Bertilsson, Gamerce.